11 sposobów na przyspieszenie metabolizmu

To, czy chudniemy, czy też nie w dużej mierze zależy od tego, jak działa nasz metabolizm. Im szybciej zachodzi ten proces – czyli przemiana spożytego pokarmu w niezbędną do normalnego funkcjonowania energię, tym łatwiej możemy zrzucić zbędne kilogramy. Rzecz więc w tym, aby postarać się jak najbardziej podkręcić swój metabolizm tak, aby przez cały dzień pracował na wysokich obrotach!

1. Codziennie po przebudzeniu wypij szklankę ciepłej wody z cytryną.

2. Codziennie przed śniadaniem zjedz trochę grejpfruta (chociażby ćwiartkę). Przeprowadzone badania wykazały, iż grejpfrut zjedzony przed posiłkiem przyspiesza spalanie.

3. Nie wychodź z domu bez zjedzenia porządnego śniadania! Aby Twój metabolizm mógł prawidłowo funkcjonować musisz dostarczyć do organizmu porządną dawkę energii i to nie później niż godzinę po obudzeniu. Jeżeli zjesz pełnowartościowe śniadanie, w ciągu dnia z pewnością będziesz mniej głodna niż zazwyczaj.

4. W ciągu całego dnia zawsze miej przy sobie butelkę wody niegazowanej i staraj się wypić od 1,5 – 2 litrów w ciągu doby.

5. Staraj się jeść regularnie w małych porcjach (nie rób długich przerw między posiłkami). Dzięki temu przyzwyczaisz swój organizm, aby nie przechodził do trybu oszczędnościowego. Mówiąc prościej – Twój organizm nie będzie musiał odkładać jedzenia w postaci tłuszczu na tzw. „czarną godzinę”, ponieważ będzie wiedział, że jedzenia mu nie braknie.

6. Staraj się regularnie ćwiczyć. Powstawanie mięśni eliminuje tłuszcz, natomiast pracujące mięśnie przyspieszają spalanie kalorii.

7. Doprawiaj swoje potrawy przyprawami, które posiadają właściwości przyspieszające spalanie tłuszczu. Są to: chilli, czarny pieprz, curry i inne ostrzejsze przyprawy.

8. Funduj sobie chłodne prysznice oraz zimne posiłki. Dzięki temu organizm będzie zużywał więcej energii, a co za tym idzie metabolizm będzie działał na najwyższych obrotach.

9. Jedz produkty, które zawierają sporą ilość białka, ponieważ są one bardzo dobrze przyswajane przez organizm, natomiast, aby je strawić zużywa on dużo energii.

10. Pij kawę, bądź zieloną herbatę.

11. Wysypiaj się! Pamiętaj, że aby Twój organizm mógł prawidłowo funkcjonować, musisz zapewnić mu optymalną dawkę snu, czyli od 6-8 godzin. Dzięki temu przyspieszysz swój metabolizm.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s