Najlepszy trening na spalanie tłuszczu

Bez wątpienia najlepszym treningiem, który spala dużą ilość kalorii  jest trening aerobowy, który powinien trwać od 35 minut do 1 godziny. Tego rodzaju trening cechuje się stałą intensywnością, czyli trzymaniem podczas całego okresu trwania treningu – stałego, umiarkowanego tempa. Trening ten powinno wykonywać się co najmniej 3 razy w tygodniu, ale jeżeli naprawdę zależy Ci na spalaniu kalorii to powinnaś wykonywać go od 4 do 5 razy na tydzień. Pamiętaj, że regularne ćwiczenie zapewni Ci większą skuteczność.

Za ćwiczenia aerobowe uważa się te, które przez co najmniej 20 minut wywołują zwiększenie pulsu, a następnie utrzymanie go na jednym poziomie. Maksymalne tętno można wyliczyć za pomocą następującego wzoru:

MHR (Maximum Heart Rate) = 220 – wiek

Aby móc uznać trening za aerobowy Twoje tętno powinno być na poziomie około 60-70 % tętna maksymalnego.
Najlepszym sposobem, aby kontrolować puls jest oczywiście specjalne urządzenie wyglądem przypominające zegarek – pulsometr. Jeżeli jednak go nie posiadasz, możesz obliczyć swoje tętno podczas treningu dotykając tętnicy szyjnej, bądź na nadgarstku i w przeciągu 10 sekund obliczyć ilość uderzeń, a następnie wynik pomnożyć przez liczbę 6.

Rodzaje treningu aerobowego (poza fitness clubem):

  • rower
  • basen
  • bieganie

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s